pianoiran

ما در پیانو ایران به بررسی تمام سازهای موسیقی می پردازیم و بهترین برندها را به شما معرفی می کنیم

pianoiran

ما در پیانو ایران به بررسی تمام سازهای موسیقی می پردازیم و بهترین برندها را به شما معرفی می کنیم

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

یکی از قسمت‌هایی که در ساخت گیتارهای الکتریک بسیار مهم است و بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، بریج گیتارهای الکتریک است.

این قسمت از گیتار نه تنها به طور مستقیم بر روی نوازندگی شما و همچنین صدای گیتار شما تاثیر دارد، بلکه می‌توانید با برخی از این بریج‌ها تکنیک‌هایی را اجرا کنید که مانند آن‌ها را در دیگر مدل‌ها نمی‌توانید اجرا کنید.

 

در این مقاله قصد داریم تا انواع بریج های گیتار الکتریک را به شما معرفی کنیم تا به این ترتیب بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

به طور کلی، بریج‌های گیتار الکتریک به دو دسته فیکس بریج و ترمولو بریج تقسیم می‌شوند. اما تفاوت این دو بریج در چیست؟

 

 

بریج‌های فیکس بریج هایی هستند که سیم‌ها در آن‌ها ثابت هستند. به نوع دیگر این بریج ها برای نوازندگانی مناسب هستند که مدام در حال تغییر کوک گیتار خود هستند و یا می‌خواهند با استفاده از گیتار خود بیشتر به نواختن لاین‌های ریتم بپردازند.

از مهم‌ترین مزایا این نوع بریج می‌توانیم به ماندگاری کوک بسیار بالای آن و همچنین رگلاژ و تعویض سیم راحت آن‌ها اشاره کنیم.

 

از طرف دیگر، بریج های ترمولو بریج هایی هستند که می‌توانید با استفاده از دسته ویبره‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، سیم‌ها را در جهتی که می‌خواهید به حرکت در بیاورید.

این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با استفاده از آن ویبره‌های بسیار کنترل شده‌ای را به نوازندگی خود اضافه کنید و یا از تکنیک های Dive Bomb هنگام نواختن سولوهای خود استفاده کنید.

این بریج ها بیشتر برای نوازندگانی که به نواختن لید گیتار و یا سولوها علاقه مند هستند مناسب است اما رگلاژ کردن آن‌ها کار بسیار دشواری است.

 

در هر کدام از این سبک بریج ها، شرکت های مختلف بریج های مختلفی را به بازار عرضه کرده‌اند که نه تنها در ظاهر، بلکه در عملکرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

 

1- Synchronized Tremolo بریج 

 

این بریج ها در ابتدا برای گیتارهای استرتوکستر شرکت فندر تولید شد و تا به امروز نیز یکی از ساده ترین و در عین حال استانداردترین بریج‌های ترمولوای است که برای گیتارهای الکتریک تولید می‌شود. دسته ویبره این بریج بسیار نرم است و به راحتی می‌توانید هنگام نوازندگی از آن استفاده کنید. شما در این بریج ها می‌توانید فنرهای پشتی آن را قفل کنید تا این بریج به بدنه گیتار بچسبد. همین موضوع باعث می‌شود تا ماندگاری کوک بالاتر و ساستین بسیار بهتری از گیتار خود دریافت کنید. این بریج ها این امکان را به شما می‌دهند تا اکشن هر کدام از سیم‌ها را نیز به طور جداگانه تنظیم کنید.

 

2- بریج های تلکستر

 

این بریج ها، نوع خاصی از بریج در گیتارهای الکتریک هستند و مهم‌ترین نکته‌ای که در آن‌ها وجود دارد این است که پیکاپ بریج مستقیما بر روی بریج این گیتار نصب می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا صدای زنگ طور مشهور تلکسترها را دریافت کنید. در ابتدا این بریج ها دارای 3 عدد سدل بودند اما در برخی از مدل‌ها نیز، این تعداد تا 6 عدد نیز افزایش یافته است.

 

3- بریج Floyd Rose

 

این گونه بریج ها بر خلاف بریج‌های فیکس عادی، دارای حرکت دو طرفه هستند که کنترل بیشتری را برای انجام تکنیک‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین علاوه بر بریج، نات این گیتارها نیز از نوع قفل شونده است که باعث ماندگاری کوک بیشتر این سازها می‌شود. شما می‌توانید پس از آن که ساز خود را کوک کردید از طریق بریج نیز از کوک بودن گیتار خود اطمینان حاصل کنید. همچنین اکشن گیتار به طور کلی توسط این بریج قابل تنظیم می‌باشد.

 

4- بریج  Tune O Matic

 

این بریج ها از مشهورترین بریج های فیکس موجود در بازار هستند که اولین بار بر روی گیتارهای لس پاول استفاده شده‌اند و به اصطلاح به "بریج گیبسونی" مشهور هستند.

این بریج به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها سدل‌های این بریج می‌باشد که می‌توانید با استفاده از آن، تنظیمات مربوط به اکشن و رگلاژ ساز خود را انجام دهید. دیگر قسمت آن قسمت Hard Tail آن است که سیم‌ها در آن قفل می‌شوند.

 

5- بریج  Evertune

 

این بریج ها به تازگی وارد بازار شده‌اند اما در همین مدت اندک نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. طرح این بریج ها بسیار خلاقانه و عملکرد آن‌ها بسیار فوق‌العاده است. این بریج‌ها با استفاده از یک سیستم مکانیکی، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا کشش سیم‌ها را در حالت کوک شده قفل کنید. برای خرید گیتار الکتریک می توانید به فروشگاه سازکالا مراجعه فرمایید.

 

به عبارت دیگر، شما می‌توانید گیتار خود را کوک کنید و هنگامی که سیم‌های خود را از طریق بریج قفل کنید، سیم های شما هیچ گاه از کوک خارج نمی‌شوند. این بریج بیشتر بر روی گیتارهای استودیویی قابل مشاهده است و شرکت‌های متعددی نیز شروع به تولید گیتارهایی با این بریج‌ها کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۱۵:۱۹
samira moosavi

گیتار انواع مختلفی دارد. شاید در نگاه اول همه گیتارها از نظر شما یکسان به نظر بیاید؛ ولی تفاوت‌هایی بین انواع مختلف آن وجود دارد. در این مقاله که به کمک مجله سازکالا آماده شده است، به بررسی تفاوت‌های گیتارهای کلاسیک، و فلامنکو می‌پردازیم.

 

گیتار کلاسیک

 

گیتار کلاسیک بین گیتارهای کاسه دار از پرطرفدارترین‌ها می‌باشد و طراحی و ساخت آن به گونه‌ای است که صدای لطیف آن مناسب اجرای قطعات کلاسیک باشد. در ساخت گیتارهای کلاسیک چوب اسپیروس کاربرد فراوانی دارد؛ چرا که صدای لطیف این نوع چوب بسیار محبوب است.

 

البته در گیتارهای کلاسیک چوب های متنوع تری در بک و ساید استفاده می شود. مانند رزوود، سپلی، ماهاگانی، میپل، کوآ و… . گیتارهای کلاسیک بسیار مناسب برای نوازندگی در سبک پاپ هستند.

 

به‌واسطه سیم‌های نرم نایلونی گیتار کلاسیک، صدای گرم‌تر با اَتَک‌های نرم‌تر و بازه داینامیک فراخ‌تری ارائه می‌کند. ساستین این نوع گیتار کمتر است و تنشن سیم‌های آن کم‌تر از سیم‌های فلزی است و به نظر من، تُن زنده‌تر با هارمونیک‌های زیبا تولید می‌کند و در نتیجه صدایی گرم، تاریک ولی واضح ارائه می‌دهد.

 

گیتار فلامنکو

 

موسیقی فلامنکو بیشتر در اسپانیا و مکزیک رواج دارد با توجه به توکه‌هایی که در این سبک نواخته می‌شود این گیتار نسبت به کلاسیک صدای خشن تری دارد و فرکانس‌های زیر بیشتری تولید می‌کند. این نوع صدا باعث می‌شود توکه‌های فلامنکو با احساس بیشتری نواخته شوند.

 

این ساز به واسطه صدایی که تولید می‌کند تفاوت زیادی با گیتار اکوستیک و کلاسیک دارد. نوع چوب بکار برده شده در این مدل بسیار متفاوت است.

 

در گیتار فلامنکو صفحه‌ی رویی گیتار از جنس چوب صنوبر و صفحه‌ی پشت و کناره‌ها از جنس چوب سرواست. روی صفحه‌ی رویی برای جلوگیری از آسیب دیدن صفحه هنگام ضربه زدن با ناخن، تلق نازکی نصب می‌کنند که به آن گلپیدور می‌گویند.

 

جنس چوب قسمت‌های انگشت‌گذاری از آبنوس و چوب قسمت پیچ‌های کوک و نوار‌های اطراف ساز و تزئینات و اطراف دهانه و پل‌های آن از چوب رز است. جنس صدای گیتار فلامنکو تیز و نافذتر است.

 

تفاوت دیگر گیتار فلامنکو با دیگر گیتار‌ها مثل گیتار کلاسیک در قطر دسته است، قطر دسته‌ی گیتار فلامنکو کمتر از گیتار کلاسیک است و این امر باعث سرعت عمل دست چپ نوازنده می‌شود .

 

رنگ گیتار فلامنکو روشن و زرد رنگ است و رنگ چوب طبیعی را دارد. ولی گیتار کلاسیک رنگی تیره دارد

 

تفاوت گیتار کلاسیک و فلامنکو

 

در گیتار کلاسیک از سیم‌های تریبل پلاستیکی و سیم‌های بیس با مغز پلاستیکی استفاده شده در حالی که سیم‌ها در گیتار آکوستیک همگی فلزی هستند و در انتهای آن‌ها یک گوی فلزی برای قرار گرفتن در سرجایشان تعبیه شده است.

 

با توجه به اینکه تنش ایجاد شده در سیم‌های فلزی نسبت به پلاستیکی به مراتب بیشتر است، برای نگاه‌داشتن آن‌ها توسط انگشتان نیروی بیشتری نیاز است.

 

علاوه بر این سیم‌های پلاستیکی به دلیل جنس‌شان کمتر انگشتان را اذیت می‌کنند. این نکته گیتارهای کلاسیک را به گزینه مناسب‌تری برای هنرجویان تازه‌کار تبدیل می‌کند.

 

در هنگام نواختن، نحوه نگهداشتن گیتار کلاسیک و فلامنکو با هم متفاوت است. نوازنده ی گیتار کلاسیک، سازش را بر زانوی چپ خود قرار می دهد و شروع به نواختن می کند. اما در نواختن گیتار فلامنکو، ساز بر زانوی راست قرار می گیرد.

 

قطر دسته گیتارهای کلاسیک کمی بیشتر از قطر دسته گیتار فلامنکو است و نوازنده سبک فلامنکو سرعت عمل و چابکی بیشتری در حرکات دست چپ خود خواهد داشت. در نتیجه گیتار فلامنکو بر نواختن ساده و سریع تأکید دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۱۷:۱۶
samira moosavi

در مباحث میکس صدا، تجهیزات و لوازم بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صداهایی که در اختیار دارید را پردازش کنید و به کیفیت مورد نظر خود دست پیدا کنید. اما در میان تمامی این ابزارها، اکولایزر و کمپرسور شاید مهم‌ترین و پراستفاده ترین باشند. در این مقالات پیانو ایران سایت سازکالا به عنوان راهنما در کنار ما خواهد بود.

 

تقریبا بسیاری از مهندسین صدا بیشتر کارهای میکس خود را با استفاده از اکولایزر و کمپرسور انجام می‌دهند و همین موضوع باعث می شود تا اهمیت استفاده از این ابزار برای افراد تازه وارد بیشتر شود.

 

اما همانند اکولایزرها که هر کدام از آن‌ها دارای رنگ و صدای خاص می‌باشند، کمپرسورها نیز دارای طراحی‌های متفاوتی هستند که این موضوع باعث شده تا صدای آن‌ها و رنگی که به صدای شما می‌دهند، متفاوت باشد.

 

در ادامه این مقاله به شما 4 نوع اصلی کمپرسورها را معرفی می‌کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها در انواع ترک‌ها را برای شما شرح می‌دهیم. پس از خواندن این مقاله، شما اطلاعات بهتری نسبت به کمپرسورها خواهید داشت و از کمپرسورهای مناسب در میکس‌های خود استفاده خواهید کرد.

 

کمپرسورهای VCA یا Voltage Controlled Amplifier

 

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین طراحی‌هایی که میان کمپرسورها وجود دارد، کمپرسورهای VCA می‌باشد. یکی از مهم‌ترین نکته های که در مورد این کمپرسورها وجود دارد این است که تمامی پارامترهای مهم در این کمپرسورها در اختیار شما قرار گرفته‌اند و می‌توانید از آن‌ها برای شکل دادن به صدای خود استفاده کنید.

از این پارامترها می‌توانیم به Threshhold، Attack، Release، Ratio و حتی در برخی از کمپرسورها، به پارامتر Knee اشاره کنیم.

 

دلیل این که بسیاری از مهندسان صدا از این کمپرسورها در میکس‌های خود استفاده می‌کنند، این است که صدایی که این کمپرسورها تولید می‌کنند صدایی بسیار انعطاف پذیر است. شما می‌توانید با استفاده از اتک کند، باعث شوید که المان کمپرس شده کوبش بیشتری داشته باشد، و یا می‌توانید با استفاده اتک سریع آن را حجیم‌تر کنید.

 

همچنین این کمپرسورها از نویز بسیار کمی برخوردار هستند که این موضوع نیز باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها می‌شود. از مشهورترین کمپرسورهایی که از طراحی VCA بهره می‌برند می‌توانیم به کمپرسورهای موجود در کنسول‌های SSL، کمپرسور SSL G Bus و همچنین کمپرسور API 2500 اشاره کنیم.

 

کمپرسور های FET یا Field Attack Transistor

 

این کمپرسورها همان‌گونه که از نام آن‌ها پیداست، برای اعمال Gain Reduction از ترانزیستورها استفاده می‌کنند.

نکته‌ای که باید در مورد استفاده از این کمپرسورها بدانید این است که اتک تایم آن‌ها، حتی در کندترین حالت نیز از اکثر کمپرسورهای دیگر به مراتب سریع تر است و همین موضوع باعث می‌شود تا المان‌هایی که توسط این کمپرسورها کمپرس می‌شوند، صدایی بسیار پر انرژی ای را داشته باشند.

 

این کمپرسورها همچنین مقداری دیستورشن و هارمونیک به صدای شما اضافه می‌کنند که در برخی از المان‌ها مانند وکال می‌توانید باعث شود تا وکال شما به راحتی در یک میکس شلوغ شنیده شود.

اما دیستورشن و رنگ صدای زیادی که این کمپرسور به صدای شما می‌دهد باعث شده تا این کمپرسورها جهت استفاده در میکس باس مناسب نباشند.

بسیاری از مهندسین صدا از این کمپرسورها برای میکس وکال، گیتارها، کیک و اسنیر خود استفاده می‌کنند. از مشهورترین کمپرسورهای FET نیز می‌توانیم به کمپرسور 1176 اشاره کنیم.

 

کمپرسور های Optical

 

کمپرسورهای اپتیکال که به اختصار به آن ها Opto نیز گفته می‌شود، از یک رزیستور نوری برای اعمال کمپرس بر روی صدا استفاده می‌کنند.

 

به عبارت دیگر، مقدار ورودی صدای شما در روشنایی چراغی که درون این کمپرسورها قرار می‌گیرد، تاثیر می‌گذارد و همین موضوع باعث می‌شود تا هر چه مقدار ورودی صدا و یا ناب Input این کمپرسورها بیشتر درایو شوند، چراغ داخل این کمپرسورها نیز بیشتر روشن شود و به این ترتیب، Gain Reduction بیشتری را از این کمپرسورها دریافت کنید.

 

این کمپرسورها، صدایی بسیار موسیقایی و نرمی را تولید می‌کنند. نه مثل کمپرسورهای FET صدای شما را پر انرژی می کنند و نه مانند کمپرسورهای VCA صدای بدون نویزی دارند. صدای آن‌ها صدایی بسیار نرم است که در اکثر مواقع برای به هم چسباندن المان‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

یکی از تکنیک های مشهور در میکس وکال‌ها، استفاده از دو کمپرسور به طور همزمان است. در این تکنیک شما ابتدا با استفاده از کمپرسورهای FET داینامیک رنج وکال را کاهش می‌دهید و آن را روی میکس می‌آورید و سپس با استفاده از یک کمپرسور Opto، صدای وکال خود را گوش نواز می‌کنید. از مشهورترین کمپرسورهای Opto می‌توانیم به کمپرسورهای La-2a و Cl1b اشاره کنیم.

 

کمپرسور های Tube

 

در آخر نیز، کمپرسورهای Tube را داریم که برای تولید آن‌ها از تیوب های وکیومی استفاده می‌شود. تفاوت اصلی این کمپرسورها با کمپرسورهای اپتیکال این است که کمپرسورهای اپتیکال از تیوب‌ها تنها برای رنگ صدا استفاده می کنند، اما کمپرسور های تیوب از تیوب ها برای Gain Reduction بر روی المان ها استفاده می‌کنند.

 

این موضوع باعث می‌شود تا اتک تایم این کمپرسورها به مراتب کند تر از دیگر انواع کمپرسور باشد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مهندسان صدا از این نوع کمپرسورها برای میکس باس ها و یا انواع باس های موجود در میکس خود استفاده کنند. با استفاده از این کمپرسورها در میکس‌های خود می‌توانید جزئیات کوچک را در آهنگ خود بیشتر مشخص کنید. برای خرید محصولات sazkala.com مراجعه نمایید.

 

از مشهور ترین کمپرسورهایی که از این نوع طراحی بهره می برند می توانیم به کمپرسور Fairchild 670 اشاره کنیم که از پر طرفدار ترین کمپرسورهای مسترینگ به شمار می رود.

 

کمپرسور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۰ ، ۱۴:۴۲
samira moosavi

اگر شما تازه می‌خواهید که در صنعت تولید موسیقی وارد شوید، به احتمال بسیار زیاد میان انواع پری امپ ها و کارت صداها گیج شده‌اید و نمی‌دانید هدف از تولید پری امپ ها و استفاده از آن‌ها چیست. در این مقاله همراه ما باشید تا با کمک سازکالا به عنوان ارائه دهنده انواع کارت صدا در خدمت شما باشیم.

 

با این که کارت صداها و پری امپ ها، در واقع دو محصول کاملا متفاوت هستند، اما هر دوی آن‌ها برای ضبط آهنگ‌های شما بی نهایت موثر هستند. در این مقاله قصد داریم تا هر کدام از آن‌ها را به بهترین شکل ممکن توضیح دهیم تا بتوانید به راحتی از آن‌ها برای ضبط آهنگ‌های خود استفاده کنید.

 

کارت صدا

 

کارت صدا را می‌توان قلب هر استودیویی در نظر گرفت. این محصولات به گونه‌ای  طراحی شده‌اند که می‌توانید انواع تجهیزات استودیویی خود را به آن‌ها متصل کنید و از طریق کارت صدا آن را کنترل کنید.

 

برای مثال شما می‌توانید اسپیکرها و یا هدفون‌های مانیتورینگ خود را به کارت صدای خود متصل کنید. انواع میکروفون را به آن متصل کرده و آن‌ها را در نرم افزار میزبان خود ضبط کنید.

 

اما مهم ترین وظیفه‌ای که کارت صداها دارند این است که سیگنال دیجیتال به آنالوگ و آنالوگ به دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنند. برای مثال، صدایی که در نرم افزار میزبان شما وجود دارد، سیگنالی دیجیتال است.

هنگامی که شما این صدا را از طریق اسپیکرها و یا هدفون خود می‌شنوید، این سیگنال تبدیل به سیگنال آنالوگ می‌شود.

همچنین هنگامی که شما به آواز مشغول هستید، صدای شما در بعد آنالوگ قرار دارد اما هنگامی که آن را از طریق میکروفون ضبط می‌کنید، بعد به دیجیتال تبدیل می‌شود.

                                        کارت صدا  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته‌ای که باید بدانید این است که 99% کارت صداهایی که امروزه در بازار به فروش می‌رسد دارای پری امپ های داخلی هستند.

بنابراین می‌توانید بدون نیاز به خرید و تهیه پری امپ های اکسترنال به راحتی صدای خود را ضبط کنید. اما پری امپ چیست و چرا تا این حد برای ضبط صدا مهم هستند؟

 

پری امپ

 

پری امپ‌ها در واقع قطعاتی هستند که سیگنال‌های ضعیف را به بهترین و با کیفیت‌ترین شکل ممکن آمپلی فای می‌کنند و صدای آن‌ها را بلندتر می‌کنند. برای مثال، صداهایی که توسط میکروفون‌ها ضبط می‌شوند عموما سیگنال ضعیفی در بعد دیجیتال محسوب می‌شود.

 

بنابراین برای این که بتوانید صدای بسیار با کیفیت و بلند و دقیق را از میکروفون‌های خود به دست بیاورید، نیاز دارید تا از پری امپ‌ها استفاده کنید تا بلندی صدای میکروفون شما افزایش یابد.

                                       پری امپ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همان‌گونه که گفته شد،بسیاری از کارت صداهای موجود در بازار دارای پری امپ های داخلی هستند و این موضوع باعث شده تا بتوانید به راحتی صدای میکروفون‌ها و یا ساز خود را از طریق کارت صدای خود ضبط کنید.

اما اگر کارت صداهایی که در بازار وجود دارند، اکثرا دارای پری امپ هستند، چه نیازی به خرید پری امپ‌های استودیویی داریم؟

پری امپ ها نقش بسزایی در کیفیت ضبط و رنگ صدای میکروفون‌ها و حتی لاین‌های ساز بازی می‌کنند. تنها کافی است تا میکروفون خود را یک بار با پری امپ موجود در کارت صدا و بار دیگر با یک پری امپ استودیویی ضبط کنید تا متوجه تفاوت بسیار آن‌ها بشوید.

 

پری امپ‌های با کیفیت عموما قیمت بیشتری نیز دارند اما نه تنها کیفیت صدای ضبط شده از طریق این پری امپ‌ها به مراتب بالاتر است، بلکه این محصولات می‌توانند به راحتی نویزهای ناخواسته را از صدای میکروفون شما حذف کنند و صدایی بسیار دقیق، شفاف و زیبا را ارائه دهند.

 

هنگامی که شما یک پری امپ را مشاهده می‌کنید، یکی از اولین گزینه‌هایی که در تمامی آن‌ها وجود دارد، گزینه استفاده از حالت +48 فانتوم پاور می‌باشد. این گزینه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید میکروفون‌های کاندنسر را با نهایت کیفیت و شفافیت ضبط کنید.

 

بنابراین اگر از میکروفون‌های کاندنسر که عموما برای وکال از آنها استفاده می‌شود، استفاده می‌کنید، باید برای ضبط گزینه +48 فانتوم پاور را فعال کنید. اما اگر از میکروفون‌های داینامیک برای ضبط ساز استفاده می‌کنید، تنها می‌توانید از گین مستقیم پری امپ خود استفاده کنید.

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا کسانی که استودیوهای بزرگی دارند، به سراغ خرید پری امپ‌های گران قیمت بروند، این است که کارت صدای آن‌ها از تعداد کمی پری امپ برخوردار است. برای مثال، ممکن است کارت صدای شما دارای 4 ورودی میکروفون باشد اما شما نیاز به ضبط یک درام کیت به شکل کامل دارید.

در این صورت با در اختیار داشتن پری امپ های متعدد و متصل کردن آن‌ها به کارت صدای خود، می‌توانید ستاپی با 12 پری امپ داشته باشید و از 12 میکروفون مختلف برای ضبط درامز خود استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله که به کمک https://sazkala.com آماده شده است لذت برده باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۸:۳۷
samira moosavi